Beperkte bewegingsvrijheid

In de categorie ‘belachelijk klinkende, maar uitermate pijnlijke gezondheidsvoorvalletjes‘, maak kennis met een zware ontsteking aan de schuine buikspieren. Tataaah!

Het resultaat van een airconditioningvalling. En dat staat op nummer 2 in bovenvermeld lijstje by the way.

In de winter naar de zon trekken, is fantastisch. Zo’n portie licht geeft je een boost tijdens de donkere en koude maanden, maar achteraf moet je er helaas de verkoudheid bijnemen (sorry mama, vriendinnen en collega’s voor het irritante gehoest). 

Twee weken continu proesten en kuchen bezorgden mij uiteindelijk een stekende en drukkende pijn aan mijn buikspieren. Na de overwinning van de valling (of eerder het wennen aan de kou) zou de pijn snel wegebben. Dacht ik.

Niet dus. Sinds donderdag kreeg ik alsmaar meer pijn. Op vrijdag gilde ik het uit na een niesbui. En op zaterdag veroorzaakte ademen erge pijnscheuten. En ademen, dat doe je wel enkele keren per dag.

Goed, de nacht van zondag op maandag bestond uit twee uur slaap maar vooral uit woelen van de pijn. Aan mijn buikspieren, ribben, rug en middenrif. Een pijnstiller om vier ’s nachts bracht weinig soelaas en om half zeven kon ik niet meer bewegen. Vast, plat op de buik in mijn bed. Een doktersbezoek, een idee van mijn mama, leek mij een subliem plan.

Uiteindelijk gaf de dokter mij, naast ontstekingsremmers en spierontspanners, ook drie dagen ziekteverlof.  Hé, wat, excuseer? Ja hoor, zelfs de controlearts van het werk bevestigde de voorgeschreven rust, want “juffrouw, met zo’n ontsteking moet u voorzichtig zijn. En dat is helemaal niet belachelijk, maar net heel pijnlijk“.

Pijnlijk, van een understatement gesproken… Pff.

Draaien, schoenen en kledij aantrekken, wandelen, wassen, liggen, zitten, … blijkbaar zijn je schuine buikspieren noodzakelijk bij … euhm … ja alles. Tussen ons gezegd en gezwegen, het uitzicht van het typen van dit tekstje is candid camera materiaal ;-)

Nu draag ik bovendien ook nog een soort corset rond mijn buik. Zeer modebewust, dat wel. Al heb ik er deze middag ook een flinke scheut sojasaus op gemorst (zet eten ook maar in het rijtje). Maar de bijbehorende platte buik is mooi meegenomen ;-) Okee, I admit, dagelijks een driegangenmenu eten in Zuid-Afrika + geen sport meer in 2010 zijn stilaan zichtbaar.   

Los daarvan, nog een kleine smeekbede: laat mij niet lachen tijdens mijn mankementje, want ja, o ja, zelfs lachen doet vreselijk veel pijn. Zucht.  

5 reacties

  1. Amai dat is niet zo leuk, kan me voorstellen als je lang moet hoesten dat dit wel zo’n gevolgen kan hebben.
    Hopelijk ben je er vlug van verlost. Veel beterschap!
    groetjes,

    1. Niet makkelijk op die manier een troost mogelijk gaat dit snel voorbij en ben je daarna sterker Mooedige groetjes

  2. Ik zal je niet aan het lachen maken, hoewel ik dit met een brede grijns typ na jouw complimenten op mijn blog, wat lief van je.
    Zo’n korset lijkt me best lekker zitten, of is het benauwd?

    Beterschap en het overschot van 2010 prop je gewoon bij dat korset in joh.

  3. Aiii das niet zo fijn. Heel veel beterschap en hopelijk is het snel over.

  4. o maar schatteke,ik lach niet met je ,ik lig gewoon plat…euh van medelijden.
    Ik kan het me voorstellen dat al dat hoesten op den duur een pijnlijke bezigheid is voor je lichaam met alle gevolgen .Ik weet alleen dat airco voor mij ook niet deugt ,ik heb er een allergie aan overgehouden.Ook heb ik al van andere mensen gehoord dat ze na een deugddoende vakantie in een warm land hier overvallen worden door een zware verkoudheid tengevolge de koude.
    Hou je maar goed rustig en warm in huis.Dat zal de beste medicijn zijn.En ik beloof het dat ik je niet aan het lachen zal brengen.
    Ik heb in elk geval genoten van je reportages over je vakantie.
    Beterschap en ik trippel hier zachtjes weer weg!!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 50 andere volgers

